Eljött a kockáztatás ideje

Oszd meg a bejegyzést!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

A stabil, megbízható teljesítménynek köszönhetően akár még a dobogóra is odaérhet a Mercarius Rally1 Bajnokság végére Klasz Kristóf és Csányi Botond. A helyzet szépsége és pikantériája, hogy ehhez a 4. Nyíregyháza Rallyn a világbajnok Mads Ostberggel kell megküzdeniük és legyőzni őket. Szép feladat, nagy kihívás, de Kristófék jól érzik magukat ebben a helyzetben.Ebben a roppant erős magyar bajnokságban a jelenlegi egy előkelő pozíció.

Ezt én is így gondolom – mondta érdeklődésünkre Klausz Kristóf. – Az év elején nem hittem volna, hogy a szezonzáró előtt az összetett értékelés negyedik helyén fogunk állni. Eddig tisztességgel helyt álltunk, világ – és magyar bajnokokkal sikerült tartanunk a lépést.

Akár elégedett is lehetnél.

Az vagyok, de nem megelégedett. A kettő között pedig nagy a különbség. Nem lehet okom panaszra, hiszen eddig az összes versenyen célba értünk, értékes pontokat szereztünk, a csapat tökéletesen dolgozott és az autónkra sem lehet a rossz szavam sem. Természetesen technikai sport lévén a kisördög mindig ott bujkál, de soha nem ültem úgy az autóba, hogy tartottam volna a műszaki hibától. Ezért pedig köszönettel tartozom mindenkinek.

A fejlődés jelei is láthatóak?

Egyértelmű, az óra ugyanis nem hazudik. Tavaszhoz képest nagyon sokat gyorsultunk, folyamatosan feszegettük a határainkat, növeltük a teljesítményünket. Az eredmények is remekül visszaigazolták mindezt, hiszen rendre az élmezőnyben autóztunk, és gyorsasági szakaszt is nyertünk. A Vértes Rallyn ugyan lecsúsztunk a dobogóról, ám csak két másodperccel, ami azt mutatja, hogy tényleg ott vagyunk a legjobbak között.

A szezon utolsó futamára lehet kívánni ennél többet?

Persze, nem adtuk fel, hogy dobogósok legyünk. Nagyon szép lenne, de pikáns küzdelem várható Mads Ostberggel szemben. Megtisztelő számomra, hogy egy ilyen helyzetben vagyok, de természetesen a pályán csak arra fogok figyelni, hogy legyőzzem a neves ellenfelemet. Adott esetben még kockázatot is vállalhatok, hiszen ha esetleg nem sikerül, akkor sem történik tragédia.

A tét ettől függetlenül nagy, mégsem ERC-s nevezést adtál le. Miért?

Mindent mérlegelve úgy döntöttem, hogy nem éri meg, anyagilag akkora a különbség. Bízom benne, hogy ettől nem szenvedek nagy hátrányt. A teljes mezőny elejéhez képest nagyjából egy órával később fogok rajtolni, de végülis ugyanazt az útvonalat fogom teljesíteni. Lehet, hogy a felhordás, a saras részek megnehezítik majd a dolgomat, ám így is képesnek tartom magunkat, hogy jól szerepeljünk. Október elején Porecsben ugyanis bebizonyítottuk, hogy nemcsak a hazai, jól megszokott környezetben vagyunk versenyképesek, ha szükséges, akkor tudunk alkalmazkodni az új körülményekhez is. Nagy küzdelemben voltunk az abszolút győzelemért, végül másodikok lettünk, de látszott, hogy itinerből is megy a rali, nemcsak fejből. Éppen ezért optimista vagyok a nyíregyházi hétvégével kapcsolatban.

Van kedvenc gyorsaságid a programban?

Hogyne. Újhuta és Mád egyértelműen a Top-kategóriába tartozik számomra, de a füzéri pálya is brutálisan jó. Nincs más hátra, mint előre. Nyomni kell, és kész. Erre az évre már nincs mit tartogatni. Hátha kijön belőle egy meseszerű dobogó. Rajtunk nem fog múlni, mindent megteszünk érte, hogy sikerüljön.

Még több bejegyzés