Eljött az ERC rajt ideje

Oszd meg a bejegyzést!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Herczig Norbert és Ferencz Ramón erre készült az elmúlt nyolc hónapban: a hétvégén a Lengyel Rallyval megkezdik a 2021-es ERC szezont. A nyolcfutamos Európa-bajnokság első versenyének helyszínén harmadik alkalommal versenyez a SKODA Rally Team Hungária párosa.

Az már a verseny előtt kimondható, hogy ennél alaposabban nem lehet felkészülni. Herczig Norbert és Ferencz Ramón a portugáliai Vb futamot teljesítette, azért hogy minél több murvás versenykilométerrel érkezzenek meg Lengyelországba, és kezdjék meg negyedik ERC szezonjukat. Igaz a tavalyi csonka év után a 2021-es versenyszezon sem indult könnyen, de a lényeg, hogy már csak néhány óra és elrajtol a kvalifikáció.

  • Felfokozott izgalommal várjuk a versenyt, ebben nyilván közrejátszik az is, hogy a nyolc hónapja, a Rally Hungary óta nem ültünk autóban olyan versenyen, aminek komoly tétje volt számunkra – árulta el Herczig Norbert. – Most derül ki az, hogy azokat a kilométereket, amiket a Portugál Rallyn teljesítettünk, hogyan tudjuk átültetni a gyakorlatba, már ismert pályákon. Utóbbi nagyon fontos, mert olyan pályák szerepelnek az itinerben, ahol már két alkalommal versenyeztünk.

A Lengyel Rallyn egy tízedik és egy nyolcadik helyezés az eddigi mérleg, de a feladat most sem lesz könnyű, pokoli erős mezőny jött össze az ERC nyitófutamára.

  • Az indulók akár egy világbajnoki mezőnynek is beillenének, nagy nevek is ott lesznek Lengyelországban. Nagyon előkelő rajtszámot kaptunk, ami hízelgő, a 12-essel versenyzünk majd – mondta Herczig Norbert. – Elég, ha csak Andreas Mikkelsen, Alexey Lukyanuk, Craig Breen vagy Nykolai Gryazin nevét említjük a közel negyven versenytársból.

A csapat szerdán már Lengyelországban tesztelt, de ez a gyakorlás más volt, mint az eddigiek.

  • Az első pillanatban másképp éreztem magam, magabiztos voltam, pontosan tudtam, hogy mit akarok csinálni az autóval, és amit elképzeltem működött is – fogalmazott a magyar ralis. – Ezek a pályák lazábbak, mint a portugál gyorsaságik, de nagyon hamar át tudtuk állítani az autót, és utána többféle beállítást, több differenciálművet ki tudtunk próbálni. Jól éreztük magunkat, és a tesztpálya is egészen jó volt. Egy picit volt csak szűkebb, mint a verseny gyorsaságijai, de voltak tempós részek is, így azt mondhatom, hogy készen állunk.

A csapat hamar végezett a teszten, így a párosnak egy pici lazításra, feltöltődésre is jutott ideje.

  • Itt gyönyörű tavak vannak, és az idő is remek, nincs annyira meleg, mint otthon. Ramónnal kiültünk egy tóparti teraszra, és épp arról beszélgettünk, hogy végre itt vagyunk, versenyezhetünk. Sajnos a szigorú Covid protokoll miatt a többi versenyzővel még nem találkoztunk, de a magyar versenyzőtársakon is látom, hogy hozzánk hasonló izgatottsággal várják már a rajtot – tette hozzá Herczig Norbert, majd szokásától eltérően konkrét célt is megfogalmazott. „Ha a legjobb ötben végeznénk, akkor nagyon elégedett lennék. Azt látni kell, hogy nekünk továbbra is aszfalton van keresnivalónk, de ha az év végi célunkat el akarjuk érni, akkor murván is fontos pontokat kell szereznünk. Ennek érdekében kicsit változtatunk az eddigi startégián, a megszokottnál támadóbb stílusban kezdünk, aztán majd meglátjuk, hogy ebben a mezőnyben mire lesz elég. Azt ugyan még mindig nem mondhatjuk el, hogy nagyon rutinos ERC résztvevők vagyunk, de annyi tapasztalatunk és pályaismeretünk már van, hogy nagyobb célokat tűzzünk ki magunk elé.  Az előző Lengyel Rallykon elért jó részeredményekre és az idei tesztkilométerekre már bátran építhetünk.”

A Lengyel Rally első teljes napján, szombaton 133, vasárnap pedig 70 kilométernyi gyorsaságit kell teljesíteni. A 100. jubileumát ünneplő verseny Varsóban egy aszfaltos speciálszakasszal ér véget.

Még több bejegyzés